DOLAR

BTC ($)

61937.20

%1.78 expand_less

Tarihi keşif: Yeni gezegen yörüngede

Avrupa Güney Rasathanesi'nden (ESO) bilim insanları, Barnard Yıldızı'nın yörüngesinde "Barnard b" adı verilen yeni bir öte gezegen keşfetti. Bu heyecan verici keşifte gezegenin yüzey sıcaklığının yaklaşık 125 santigrat derece olduğu tespit edildi.

Bilim / Teknoloji

02.10.2024, 18:05

Avrupa Güney Rasathanesi'ne (ESO) bağlı bilim insanları, Dünya'ya en yakın ikinci yıldız sistemi olan Barnard Yıldızı'nın yörüngesinde devrim niteliğinde bir keşfe imza attı. Barnard Yıldızı etrafında dönen ve "Barnard b" olarak adlandırılan bu öte gezegen, bir yılı yaklaşık 3,15 Dünya gününe eşit olan bir yörüngede bulunuyor. Şili’deki "Very Large Telescope" (VLT) adlı gözlemevinde yürütülen 5 yıllık titiz çalışmalar sonucu keşfedilen bu gezegen, bilim dünyasında büyük bir heyecan uyandırdı.

Vefat edenler üzerinde denendi! Cesareti olan varsa yaptırabilir: Tükürük testiyle ölüm tarihinizi öğrenebilirsiniz! Vefat edenler üzerinde denendi! Cesareti olan varsa yaptırabilir: Tükürük testiyle... Haberi Görüntüle

GEZEGENİN YÜZEY SICAKLIĞI 125 SANTİGRAT DERECE

Keşif sonrası yapılan analizler, "Barnard b"nin yüzey sıcaklığının yaklaşık 125 santigrat derece olduğunu gösteriyor. Yani, bu gezegen, yüzeyinde yaşamın var olabilmesi için fazlasıyla sıcak. Araştırmacılardan Jonay Gonzalez Hernandez, Barnard b'nin yıldıza çok yakın olduğunu ve bu nedenle Dünya’daki yaşama benzer bir ekosisteme sahip olmasının mümkün olmadığını belirtti.

Adana TEKNOFEST 2024 ne zaman, nerede yapılacak? Adana TEKNOFEST 2024 ne zaman, nerede yapılacak? Haberi Görüntüle

YÜKSEK KESKİNLİKLİ ARAÇLAR KEŞFİ TEYİT ETTİ

Bu önemli keşif, gözlemevinin Yüksek Kesinlikli Dairesel Hız Gezegen Araştırma Aracı (HARPS), Carmenes ve ESPRESSO spektrografları gibi çeşitli ileri teknoloji araçlarla doğrulandı. Araştırma, Barnard Yıldızı'nın yörüngesinde başka öte gezegenlerin de olabileceğini gösteren bulgular sundu. Ekip, yıldızın etrafında üç farklı öte gezegenin izlerine de rastladı.

Dijital tehditler bizi asla korkutamaz: Türkiye'nin USOM'u var! Siber kalemiz 7/24 teyakkuzda Dijital tehditler bizi asla korkutamaz: Türkiye'nin USOM'u var! Siber kalemiz... Haberi Görüntüle

BARNARD B'NİN DÜŞÜK KÜTLESİ DİKKAT ÇEKİYOR

"Barnard b", bugüne kadar keşfedilen en düşük kütleli gezegenlerden biri olarak dikkat çekiyor. Yüzeyindeki aşırı sıcaklık sebebiyle Dünya’daki yaşama benzer bir ekosistemin bulunması mümkün olmadığı söyleniyor.

Dikkat! Çocuğunuz zorbalık mağduru olabilir! Bu durumun sebebi bizzat ebeveynlerin tutumu Dikkat! Çocuğunuz zorbalık mağduru olabilir! Bu durumun sebebi bizzat ebeveynlerin... Haberi Görüntüle

KEŞİF BİLİM DÜNYASINDA SES GETİRDİ

"Barnard b" keşfi, Astronomy & Astrophysics dergisinde yayımlandı ve bilim dünyasında büyük yankı uyandırdı. ESO'nun yürüttüğü bu araştırma, gezegenin yüzey özellikleri ve Barnard Yıldızı etrafında dönebilecek diğer öte gezegenlerle ilgili yeni çalışmaların kapısını araladı.

Yorumlar (0)